Saturday, November 11, 2017

دیدنی های مشهد

آب‌انبار باب‌ الحکم مشهد

یکی دیگر از آثار تاریخی که به ثبت رسمی رسیده است این آب انبار واقعه در شهرستان بردسکن، بخش انابد، دهستان صحرا، روستای باب‌الحکم است ، که پیشینه آن به دوره صفوی بر می گردد که شما گردشگران تور مشهد شهریور 96 می توانید سری به این روستای تاریخی زده و از این آب انبار دیدن فرمایید.

آب‌انبار باب‌ الحکم مشهد


آرامگاه امامزاده یحیی مشهد

این آرامگاه مربوط به دوره صفویه است که در شهر مشهد می باشد،این آرامگاه در روستای میامی واقع شده و به عنوان یکی از آثار تاریخی ایران ثبت شده است،این روستا در جاده سرخس در 50 کیلومتری مشهد می باشد،که بقعه امام زاده یحیی در یک کیلومتری این روستا و در دامنه کوه قرار دارد ،بنای این آرامگاه در قرن دهم ساخته شده است. آرامگاه ایشان دارای رواق چهار ضلعی و گنبد فیروزه ای دو پوسته ای است.ورودی آن دارای دو مناره زیبا و در سر در آن کتیبه ای سنگی وجود دارد که مربوط به زمان شاه طهماسب صفوی است،با توجه به کتیبه آرامگاه متعلق به فرزندان زید و از نوادگان امام زین العابدین است. شما مسافران تور مشهد نوروز 97 می توانید این آرامگاه را زیارت کنید.

آرامگاه امامزاده یحیی مشهد

آرامگاه امامزاده یحیی مشهد


روستای عنبران مشهد

این روستا در 26 کیلو متری شهر مشهد و یک کیلومتر طرقبه واقع شده است،این روستا به دلیل داشتن طبیعت زیبا و گل ها و گیاهان معطر عنبران نامیده شده است،در این روستا برا رفاه حال مسافران تور مشهد شهریور 96 رستوران،کافه و اقامتگاه های متعدد ایجاد شده است.این روستا به دلیل این که از چشم انداز های زیادی برخوردار است یک تفریحگاه مناسب برای کسانی که می خواهند در سفر خود کمی تفریح نمایند بسیار مناسب می باشد و شما می توانید به صورت خانوادگی مدتی را در این محل سپری کنید.

روستای عنبران مشهد

روستای عنبران مشهد


روستای دهسرخ مشهد

روستای دهسرخ در کیلومتر 45 جاده مشهد- نیشابور در 17كیلومتری شهر ملك آباد در مسير عبور امام هشتم حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام از نيشابور به سمت توس واقع شده است.این روستا بیش از2 هزار سال قدمت تاریخی دارد و هم اکنون جمعیتی نزدیک به هزار نفر دارد. این روستا متبرك به قدوم حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام است.ابوالصلت روایت كرده: كه چون امام رضا علیه السلام به دهسرخ رسیدند در زمانی كه به نزد مأمون می رفت گفتند: یابن رسول الله ظهر شده است نماز نمی كنید پس فرو آمد و آب طلبید گفتند آب همراه نداریم پس به دست مبارك خود زمین را كاوید آنقدر آب جوشید كه آن حضرت و هر كه با آن حضرت بود وضو ساختند و اثرش تا امروز باقی است.اکنون مؤمنان و شیفتگان حضرت از این آب به عنوان تبرك و شفا استفاده می كنند و باعث شفای بیماران زیادی شده است.و آن چشمه نام زمزم رضوی را تاج افتخار خود نهاده استدر نزدیك آن چشمه محلی به نام مصلای امام وجود دارد كه محل نماز گذاردن امام رضا علیه السلام و یارانشان بوده است. (لازم به ذکر است این مصلا نزدیک یک متر بالاتر از سطح زمین واقع شده است که مردم منطقه این پدیده را معجزه ای می دانند که این محل متمایز از زمینهای اطراف مصلاست)در فاصله سیصد متری چشمه و مصلای امام رضا علیه السلام مرقد مطهرامامزاده سید عبد العزیز که از نوادگان سید الساجدین امام العارفین حضرت علی ابن حسین علیه السلام است؛ واقع شده است که اخیرا باز سازی شده و زائران تور مشهد آذر 96 را به خود جذب کرده است. این بقعه مطهر در بلندای روستا واقع شده است که چشم انداز بسیار زیبای به طبیعت دارد.


روستای ازغد مشهد

 یکی از روستاهای زیبا و بکر منطقه طرقبه در دامنه رشته کوههای بینالود "روستای ازغد" می باشد که به خاطر داشتن آثار تاریخی مثل درب مسجد با قدمت بسیار و منحصر به فرد، درخت چنار قدیمی، حمام و مدرسه علمیه و قبرستان قدیمی در کنار دره های سرسبز ، آب فراوان، رویش گیاهان متنوع و عطراگین همواره مورد علاقه کوهنوردان، گردشگران تور مشهد آبان 96، و دوستداران طبیعت قرار گرفته. روستای ازغد به فاصله ۲۴ کیلومتری طرقبه قرار داره و دارای ۱۴۰ خانوار و ۴۴۷ نفر جمعیت هست. مهمترین نکته اهمیت این روستا داشتن پیشینه تاریخی و قدیمی آن است.

No comments:

Post a Comment